практичний психолог, кандидат психологічних наук, тренер Універсального тренінгу з психічного здоров’я для фахівців першої лінії, член ГО «Обійми»
2021 Модератор фінансово-психологічної тренінг-гри «Психологія грошей»
2021-2022 Курси підвищення кваліфікації «Пропедевтика психіатрії для психологів» (90 год./3 кр. ЄКТС)
2022 Курси підвищення кваліфікації «Перша психологічна допомога для практичних психологів» (15 год./0,5 кр. ЄКТС).
2023 тренінг-курс для практикуючих психологів «Психологічна підтримка людей, які постраждали від війни (72 год., 2,4 кред.)
2023 акредитована тренерка «Універсального тренінгу із психічного здоров’я для фахівців першої лінії» (MH4U, МОЗ України)
2024 курс «Військова психологія» (18 год, 0,6 кр.)
2025 курс «Підготовка фахівців кризових інтервенцій та кризового консультування
Проживання сьогодення потребує чимало зусиль і ресурсів. А, якщо зважити, що наша життєдіяльність відбувається вже четвертий рік в умовах повномасштабної війни, розуміємо, що усі ми, і молодь, і викладачі, потребуємо підтримки і допомоги у вирішенні повсякденних задач, проживанні сильних емоційних хвилювань, тривоги за своє сьогодні і завтра, виконання щоденних навчальних і професійних обов’язків.
У 2025-2026 навчальному році в Комунальному закладі фахової передвищої освіти «Уманський медичний фаховий коледж Черкаської обласної ради» почала функціонувати Психологічна служба.
У своїй діяльності фахівці психологічної служби керуються Конституцією України, Загальною декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Законом України «Про освіту», іншими чинними законами та нормативно-правовими актами України, зокрема «Положенням про психологічну службу в системі освіти України», Етичним кодексом психолога України та міжнародними стандартами надання психосоціальної підтримки.
Основною метою діяльності Психологічної служби коледжу є психологічний супровід освітнього процесу та підвищення його ефективності, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників: студентів, науково-педагогічних працівників, батьків, сприяння оптимізації психологічного і особистісного розвитку молоді, що забезпечує психологічну готовність до життєвого самовизначення, включаючи самовизначення особистісне, соціальне, професійне.
Психологічна служба виконує ключову роль у формуванні національної стійкості, адаптації студенства до викликів сьогодення та сприянні сталому функціонуванню системи освіти в умовах воєнного стану.
Тому діяльність психолога коледжу включає створення психологічно сприятливих умов, що забезпечують збереження психічного здоров'я, гармонійний та збалансований духовний і соціальний розвиток студентів на всіх етапах навчання у коледжі та підготовку до самостійного особистісного-професійного шляху.
Робота за будь-яким напрямком діяльності психолога коледжу є ефективною за умови співпраці з педагогічним колективом, адміністрацією коледжу та спеціалістами різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід до психологічного супроводу студентської молоді в сучасних умовах.
Якщо у Вас виникли запитання щодо діяльності психологічної служби коледжу, є необхідність отримати консультацію з питань, що Вас турбують, звертайтесь, не залишайтесь наодинці зі своїми хвилюваннями та переживаннями.
Дні роботи З якого часу По який час
понеділок 14.00 16.00
вівторок 14.00 16.00
середа 8.00 15.00
четвер 8.00 16.00
п’ятниця 8.00 16.00
субота 8.00 13.00
Пріоритетним завданням психологічної служби у системі освіти України у 2025/2026 навчальному році залишається збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу: здобувачів освіти, їхніх батьків або законних представників та педагогічних працівників.
Це завдання має бути реалізовано через напрями роботи:
• розвиток психологічної стійкості та емоційної грамотності в умовах війни та тривалого стресу;
• психосоціальна підтримка дітей, які пережили втрату, евакуацію, переміщення або набули іншої форми травматичного досвіду;
• підтримка педагогів у збереженні власного ресурсу, подоланні професійного вигорання, формуванні здорових комунікацій у колективі;
• профілактика деструктивної поведінки, насильства, булінгу, ігрової, інтернет-залежностей тощо;
• створення безпечного, інклюзивного та підтримувального освітнього середовища;
• проведення інформаційно-просвітницьких заходів;
• підвищення рівня знань учасників освітнього процесу з актуальних питань психічного здоров’я та психосоціального благополуччя тощо.
Рекомендації для фахівців психологічної служби.:
Проводити регулярні психодіагностичні обстеження здобувачів освіти, спрямовані на виявлення рівня психоемоційного стану, рівня стресу, тривожності, депресії та інших можливих порушень психічного здоров’я.
Організовувати індивідуальні та групові консультації для здобувачів освіти та членів педагогічного колективу щодо адаптації до умов воєнного стану, травмуючого досвіду, стресу, а також сприяти розвитку навичок психологічної стійкості.
Використовувати методи психологічного консультування для допомоги здобувачам освіти, які мають труднощі в соціалізації, міжособистісних взаєминах чи адаптації до нових умов навчання.
Розробляти та впроваджувати програми психологічної підтримки для вразливих груп здобувачів освіти.
Проводити просвітницькі заходи для здобувачів освіти та педагогічного колективів з питань психічного здоров’я, управління стресом, самопомічі та емоційного вигорання.
Сприяти розвитку у здобувачів освіти навичок емоційної грамотності, психологічної стійкості, самопідтримки та саморегуляції через тренінги, заняття, групові та індивідуальні консультації.
Брати участь у формуванні кризових груп підтримки з метою реагування на конфліктні ситуації або кризи, що виникли в освітньому середовищі.
Забезпечувати конфіденційність і дотримання етичних норм під час роботи з учасниками освітнього процесу, які набули травматичного досвіду або потребують спеціалізованої допомоги.
Розвивати співпрацю з іншими фахівцями та соціальними службами для надання комплексної підтримки здобувачам освіти, зокрема в контексті розвитку програм для дітей, які пережили кризові ситуації або насильство.
Активно залучати педагогів, батьків здобувачів освіти та громаду до заходів, спрямованих на психологічну підтримку дітей та навчання основам психічного здоров’я і безпеки в умовах сучасних викликів.
з Методичних рекомендацій «Пріоритетні напрями роботи психологічної
служби у системі освіти України в 2025/2026 навчальному році»
https://docs.google.com/document/d/1tWXU5G6ZkTiwk1KT4efIj5NMQFPsrHR2/edit
Тренінг з теми: «Етико-деонтологічні аспекти діяльності медичного працівника»
Впродовж листопада поточного року в Комунальному закладі фахової передвищої освіти «Уманський медичний фаховий коледж Черкаської обласної ради» зі студентами 3-4 курсів відділень «Сестринська справа» і «Лікувальна справа» практичним психологом закладу проведено заняття з елементами тренінгу з теми «Етико-деонтологічні аспекти діяльності медичного працівника».
Етика медичного працівника – це вчення про мораль , їх поведінку, взаємозв’язки з хворими, з колегами, із суспільством. Медична деонтологія – це сукупність етичних норм і принципів поведінки медичного працівника при виконанні своїх професійних обов´язків.
Саме на цих аспектах було закцентовано увагу учасників, студентів, які відвідують заклади охорони здоров’я різних типів в рамках освітнього процесу, взаємодіють з лікарями і пацієнтами, вибудовують майбутню модель професійних стосунків у робочому процесі.
Під час зустрічей студенти згадували особистий досвід відвідування медичних закладів, особливості комунікації з представниками цих закладів, складали перелік якостей, особистісних і професійних, які, на їхню думку, є важливими і необхідними у професії медичного працівника, пригадали права пацієнтів та обов’язки медичного працівника щодо пацієнтів, а також і щодо колег.
У формі мозкового штурму обговорювали ймовірні ризики у професії медичного працівника, розглянули основні класи професійних шкідливостей та шляхи попередження їхнього негативного впливу на здоров’я медичного працівника.
Завершення зустрічей відбувалося коротким зворотнім зв’язком, коли студенти відповідали на питання:
• Що нового дізналися?
• Чи корисною була для вас інформація?
• Як оцінюєте власні особистісні та професійні цінності щодо майбутнього професійного шляху?
• Наскільки усвідомлено ставитеся до ризиків майбутньої професії?
Години спілкування «Булінг. Що потрібно знати»
Конфлікти трапляються в будь-якому колективі, у цих ситуаціях діти вчаться ухвалювати рішення та домовлятися, вони корисні для їхнього розвитку. Натомість, булінг відрізняється систематичністю та наявністю об’єкта, на який спрямовується тривала агресія.
Саме про явище булінгу відбулися розмови психолога з першокурсниками, які зовсім нещодавно отримали новий статус – стали студентами, адаптуються до нових вимог, змісту навчання та до взаємодії з однокурсниками та викладачами.
У всіх групах першого курсу практичним психологом коледжу впродовж жовтня проведено Години спілкування «Булінг. Що потрібно знати».
Впродовж дискусії студенти активно ділилися власними знаннями щодо булінгу, форм його проявів, видів, причин виникнення. Висловлювали свої міркування, порівнюючи конфлікт і булінг, які особистісні якості та особливості поведінки можуть спричинити потрапляння в позицію жертви, простежили, як зростає безпорадність особи в ситуації булінгу, ділилися власним досвідом.
Під час розмови обговорювали базові поведінкові установки, які кожен має знати й дотримуватися, незалежно від того, де перебуває: відчуття кордонів – чужих та власних; уміння сказати “ні”; просити про допомогу; знати, до кого звертатися по допомогу
Розглянули також питання відповідальності, яка настає в разі вчинення булінгу в залежності від самого діяння, його наслідків, віку булера.
Учасники зустрічі свідомо і зацікавлено сприймали інформацію, надавали зворотній зв’язок, висловлювали свою позицію щодо актуальності розмов про булінг в умовах сьогодення.